woensdag 2 november 2016

Empathie. dat is het helemaal

Soms word ik gevraagd voor een opdracht waar wat meer empathie voor wordt verlangd.
Voorzichtig wordt me uitgelegd waar ik rekening mee moet houden. Meestal met onvoorspelbare zaken. Dingen die je aan moet voelen.

Ik mocht eens foto's maken aan het slot van een weekeinde voor autisten. In allerlei nuances.
Autisten hebben vaak als nadeel dat je niet aan ze ziet wat het is waar je rekening mee moet houden.
De werkers en verwanten hebben vaak door schade en schande geleerd wat wel en wat niet kan.
Ik moet het hebben van mij intuïtie, daar moet ik het mee doen.
En de mensen die ik tegenkom ook.
Die moeten het doen met hoe ik het doe.

Op bovengenoemd slotfeestje, zag degeen die mij had ingehuurd, nieuwe dingen, zei hij me later.
Hij had het een gewaagd experiment gevonden om me erbij te halen
Gewaagd maar geslaagd.

Klinkt een beetje opschepperig, dit verhaal.
Als je de strekking vat, snap je dat ik er heel veel plezier aan heb beleefd.

Doe mij nog zo'n feestje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten