zondag 14 juni 2015

Gaan we weer meer plezier brengen?

Als ik het goed heb gezien, komen er weer wat meer subsidies in de culturele sector.
Komen de straattheaterfestivals terug? Dat zou heel mooi zijn, cultuur dichter bij de mensen.







Niet elitair, maar ook toegankelijk voor het gewone volk.
Ook mooi voor mij, dan kan ik de Duivenvanger laten zien en me inzetten voor een nieuwe act.
Ik ga ervoor …

maandag 27 april 2015


De duivenvanger op Koningsdag 2015 in Eemnes Buiten

Ondanks de voorspellingen was het zonnig weer.
Op Koningsdag waren we (vrouw, zoon en ik) in Eemnes op uitnodiging van de feestcommissie.
Ze hadden er een mooi feest van gemaakt.
Gezellig, niet te druk en geen overkill aan acts.

De respons was mooi en er zijn nogal wat duivenkenners in Eemnes. Het was leuk om te zien dat de mensen er echt voor waren gaan zitten.
Een man was zo geïnspireerd dat hij dacht zelf duif te zijn.
Hij liet zich gelukkig corrigeren.
Zoonlief hielp enthousiast mee om de landingslichten aan (en uit) te doen en was een welkome hulp bij het opruimen.



zondag 26 april 2015


Koninklijke Koopzondag in Zutphen

Met plezier speelde ik op de 'Koninklijke Koopzondag' in Zutphen.
Het was prettig spelen.

Dat ligt wel eens moeilijk
op koopzondagen. De mensen komen om te winkelen en niet om naar acts te kijken. Ik speelde eens ergens op de dag voor moederdag en iedereen was druk met het kopen van een cadeautje voor moeder.


vrijdag 24 april 2015


OEFENEN, EINDELIJK OEFENEN

Eindelijk gaat het ervan komen, ik ga oefenen!
Gisteren stond het ook al op mijn programma, maar de hele dag, tot de late schemering aan toe heb ik het uit weten te stellen.
Mijn hele leven heb ik een broertje dood aan oefenen, dat is te zien aan mijn magere schoolprestaties.

Ik oefen wel met publiek, hoorde ik Freek de Jonge eens zeggen, daar voelde ik de bevestiging in mijn eigen houding. Niet zo verstandig van me, dat weet ik zelf ook wel.
Voor mezelf en voor mijn toeschouwers is het prettiger als ik wel oefen.
Mijn voorstelling loopt van handeling naar handeling, dat maakt het gemakkelijker voor mezelf om te onthouden wat er zo dadelijk gaat komen.
Mijn spulletjes staan klaar om in de auto geladen te worden, de klok nadert koffietijd die ik ook ga benutten voor het smeren van wat boterhammetjes en over ruim een half uur ga ik naar de oefenplek, belangenloos beschikbaar gesteld door Jefta.

Gelukkig ben ik nooit uitgeoefend.
Iedere keer vallen er weer nieuwe dingen te ontdekken. En iedere keer vergeet ik wel iets dat ik de volgende keer toe kan voegen …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten